Vogelkop er ikke kun et fuglehoved på hollandsk

… det er også en café på Vesterbro. Som ligner en blanding af en interimistisk varmestue, et værksted, en genbrugsshop – og en rigtig hyggelig kaffebar.

Jeg besøgte stedet for lidt over en uge siden, da jeg skulle mødes med en ven og starte et nyt projekt op. Når man mødes om den slags ting, er der tre ting, som skal være i orden:

1. Der skal være god kaffe inden for rækkevidde.

2. Der må ikke være alt for meget forstyrrende musik, snak og pyntegenstande.

3. Der skal være god stemning.

Derfor faldt valget på Vogelkop, for de overholder alle mine selvopfundne regler for rammerne for iværksætteri. Og caféen svigtede mig heller ikke, for her var præcis, som der skulle være. Og så var der også HELT vildt højt til loftet. At ejeren tydeligvis går rigtig højt op i, hvilken musik der bliver spillet på vinylen, gjorde mig kun endnu mere tryg og glad. Jeg tror, at Vogelkop for fremtiden skal være kulissen til mine kreative søndage. Det er den meget velegnet til, den søde café med de mange fine ting og den gode stemning.

Bare ét minus, som godt nok handler mest om mig selv: De udstoppede fugle – de er altså uhyggelige!

/Louise

foto 1foto 4foto 2foto 3foto 5foto 6foto 8foto 9foto 11foto 12

2 responses to “Vogelkop er ikke kun et fuglehoved på hollandsk

  1. Men de udstoppede fugle er jo bare af plastik..

    • Det tror jeg ikke på, Ronald! De var virkelig realistiske – og når man har set Hitchcock, så kan man godt få lidt hjertebanken over sådan nogle tingeste 😉
      PS. Seriøst, er de af plastik? Hmm.. det var også meget mørkt, den dag…!

Hvad synes du? Smid en kommentar

