BogForum

I denne weekend er der bogforum, og der er masser af grunde til at tage derind.

Jeg fik købt lidt for mange bøger, som sædvanligt, og så fik jeg et gratis avisabonnement (plus telefonnummeret på sælgeren, men det er en helt anden snak :-))

Jeg hørte et spændende foredrag i DR-Fagbogklubben, hvor Stephanie Surruge og Anne-Mette Lundtofte diskuterede deres bøger (Surruges Enegænger – portræt af en prins og Lundtoftes bog om Zentropa, som hun stadig er i gang med at skrive) og fagbøgernes stigende popularitet.

Og så var der Ghita Nørby, Lea Korsgaard, brødrene Price, Sarah Zobel Kølpin, Mette Horn, Lone Kühlmann, Manu Sareen, Poul Schlüter, Jo Nesbø, Jan Guillou og mange andre.

Hvis jeg skulle derind i dag, søndag, ville jeg gå efter disse oplevelser:

Hr. Skæg (Mikkel Lomborg) er én af mine yndlingsmænd, mødte ham til et Hush Hush arrangement for et års tid siden, og han er et skønt menneske. Han gør det let for børnene at lege alfabetet ind. (Kl. 11.30, stand 78)

Maise Njor er ligeledes et af mine yndlingsmennesker. Hun taler om sin bog “Mit liv som mundlam – og hvordan man lærer at sige fra”. Holdkæft bolsjer til alle i publikum, står der i programmet. Det kan kun blive klukkende morsomt. (Kl. 12.00, stand 31-A)

Jonas T. Bengtsson i samtale med Lise Garsdal om sin seneste roman “Et Eventyr”. (kl. 12.20, stand 11 – Under Uret)

Når sproget bliver musik. Juliane Preisler læser op og er i samtale med Lars Bukdahl om sin nye digtsamling “Drageånde” (Kl. 13.00, Balkonscenen)

Karen Thisted (endnu en dejlig dame) i samtale med direktøren for Kriminalforsorgen William Rentzmann om bogen “Sku’ det være en anden gang” (kl. 13.30, studie 1)

Ole Sohn fortæller om biografien “Fra Folketinget til celle 290” (kl. 14.15, stand 403)

Beat-poetry med Høxbroe/Upmpff. Spoken word of flydende beats (med fantastiske Claus Høxbroe, som var med på vores byvandring sidste år) (kl. 16.30, studie 1)

Og der er virkelig mange andre interessante foredrag på bogforum i dag, så tag endelig derind.

/Louise

Hvad synes du? Smid en kommentar

