BogForum 2010

Jeg har brækket benet, og det sætter alt andet lige noget af en stopper for minn færden rundt om i byen. Jeg må faktisk ikke støtte på benet i 6-8 uger, og derfor er jeg nødsaget til at sidde i min sofa og huske på alle de dejlige ting København er og har igennem november og december. Som BogForum, der blev afholdt i Forum sidste weekend.

Jeg plejer at være en trofast gæst, men mit brækkede ben forhindrede mig i at deltage i år. I stedet sad jeg på sofaen og var med på bogmessen i mine tanker. For mig er BogForum også en af årets helt store begivenheder. Bøger, historier, forfattere og alle os, der er afhængige af den gode historie – i en stor pærevælling blandt alle standene og forlagene. Nogle forlag så små, at man aldrig har hørt om dem. Det er ikke utænkeligt, at jeg ville være kommet hjem med en smal lille udgivelse om begravelsesceremonier i Randers omkring århundredeskiftet – mest fordi man pludselig falder over en sådan bog. Midt i virvaret. Af forfattere, gæster, larm og spektakel. Og selv om der er mange gæster – næsten for mange, kan det føles som –så er det en fantastisk oplevelse at bevæge sig rundt, skulder ved skulder med alle de andre, der elsker bøger og den gode historie. Og så bliver jeg alligevel også så glad over, at der er så mange, der deler min store kærlighed. Og jeg bliver så stolt.

Allerede nu glæder jeg mig til næste år, hvor jeg igen skal være en del af BogForums virvar – med uknækket ben og masser af lyst til at kaste mig ud i virvaret.

/ Anne

Hvad synes du? Smid en kommentar

