Hylde-jagt på Fælleden


Så er det sommer! Og det er da bare super dejligt. I år tænkte jeg, at jeg ville fejre sommeren med hjemmelavet hyldeblomst-saft! Men hyld, der ikke står for tæt på trafikerede veje kan være svære at finde i København. Heldigvis kendte min kollega et sted, så vi drog ud i det blå – bevæbnet med saks og store poser, for NU skulle hylden plukkes.

Vi kørte til Amager Fælled – lige ved vandrerhjemmet, men ak, alle de mange træer, der havde stået flot og tilgængeligt ved siden af, var fældet og der blev gjort klart til (endnu) en vej! Men vi opgav ikke – i stedet kastede vi os ind i budskadset og fandt de dejligste blomstrende hyldetræer, og blomster fik vi masser af! Det krævede en time af budskads-kravl igennem mandshøje burre-planter, brændenælder, græs og tidsler. En form for naturoplevelse, som jeg aldrig har haft – jeg er meget natur-forskrækket! Men det var fantastisk at gå rundt i et vildnis med Ørestadens nye byggerier i baggrunden og miste orienteringen og fornemme, at man virkelig var ude i den vilde natur. Desuden er det jo også sådan, at der går køer på Fælleden – i folde, der er åbne for offentligheden. Vi var kun ganske kort derinde og så (heldigvis) ingen køer! (Jeg synes, at køer er meget uhyggelige og ALT ALT for nysgerrige!)

Men næste gang jeg trænger til at udfordre min egen naturforskrækkelse, ved jeg bestemt, hvor jeg skal tage hen! Nemlig Fælleden! For aldrig tidligere har jeg oplevet at finde en snegl i min gummistøvle, blive brændt af brændenælder igennem bukserne og desuden have et helt lille halmlager sammen med sneglen i støvlerne …

/ Anne

One response to “Hylde-jagt på Fælleden

  1. >Og så er saften færdig – og den smager vidunderligt af SOMMER!!!

Hvad synes du? Smid en kommentar

