Langebro



Der er så meget vand i og omkring København – og det betyder selvfølgelig broer! Min yndlingsbro er Langebro. Med al trafikken og støjen og den farlige farlige cykelsti, der nærmest er midt ude på vejbanen. Men hver gang, jeg når den, hver gang, jeg krydser den (den ene eller den anden vej), så bliver jeg bare så forbandet glad! Ahh – og hvis man er ekstra heldig, starter Gasolin netop med at synge ’Da jeg gik ud over Laaaangebrooo …’ i det sekund fordækket rammer broen.

Prøv og hør: http://www.youtube.com/watch?v=4zYUZVoHr6k, mens I læser mere: http://da.wikipedia.org/wiki/Langebro

Så garanterer jeg (næsten) for en ren følelse af lykke …

/ Anne

PS: Jeg tog virkelig mange billeder af den bro i går – men I må nøjes med disse for nu!

Hvad synes du? Smid en kommentar

